Ansøgerprofil og uddannelse

Vi er altid på udkig efter dygtige, motiverede og engagerede hjælpere med den rigtige indstilling. Jobbet som handicaphjælper kræver ikke en speciel uddannelse – men gerne en bunke gode erfaringer – og vi aflønner også uddannede i det omfang kommunens bevilling giver mulighed for dét.

Som ansøger hos os er det dog klart et plus, hvis du har forudgående erfaring fra handicapområdet eller sundhedssektoren, men det er ikke en betingelse. Vi lægger til gengæld afgørende vægt på, at du er i besiddelse af de rette personlige egenskaber til jobbet.

Kan du nikke genkendende til egenskaberne HJÆLPSOM, POSITIV, SERVICEORIENTERET, FLEKSIBEL, OMHYGGELIG, ANSVARSBEVIDST og har du samtidig en veludviklet situationsfornemmelse, så er du måske den helt rigtige hjælper hos os.

Som ansat hos Naesborg Handicapservice sørger vi for, at du modtager den fornødne oplæring og praktiske introduktion i hjælperjobbet. Oplæringen vil typisk foregå ude på stedet hos den enkelte bruger, hvor du vil blive oplært af andre erfarne hjælpere eller instrueret af borgeren selv. Ved opgaver der omfatter overvågning af respiratorbrugere gennemgår hjælperen altid et instruktionsforløb, enten hos den enkelte borger eller i et fastlagt kursusforløb på RCØ.